Pe jumatate intors din concediu…

O parte din concediu s-a terminat. A fost fantastic anul asta! Am vazut cateva lucruri minunate. Am plecat din Sibiu catre Hunedoara cu intentia clara de a vedea litoralul romanesc alaturi de Ioana, Adi si Timea. In prima seara am ajuns doar pana la Hunedoara pentru ca am plecat pe la 18.20. Am trecut pe la Castelul Huniazilor si am innoptat la Teliuc, langa minunatul lac Cincis. Un lac lung pe fundul caruia se zice ca ar fi un sat inundat. Urmatoarea zi de dimineata la Sarmizegetusa Regia.DSCF5814
De aici catre locul unde Dunarea intra in tara. Am facut „jonctiunea” cu fluviul undeva dupa Moldova Veche. Am trecut apoi pe la Cazane, pe la statuia lui Decebal si am mers pana la Drobeta.DSCF5829
Dupa Drobeta am urcat putin catre Craiova unde am si innoptat. Dimineata am vizitat Parcul Romanescu. Asta da parc. Imens, dragut si parca plin de viata! In centru e o minunata fantana arteziana si un lac, iar langa o mica gradina zoologica.DSCF5849
De aici spre mare… cu ajutorul a doua autostrazi romanesti si o trecere prin Bucuresti, ca sa mancam la Spring Time si surpriza pentru noi! sa bem o cafea la Starbucks.DSCF5862
Cu ocazia asta am gustat mai multe sortimente de asemenea cafelute renumite in toata lumea… Flavius sa ne traiesti. Cand vii vreau una bucata breloc si una bucata recipient interesant de la oamenii astia. Am trecut cu bacul Dunarea apoi in sud, dupa ce am iesit de pe autostrada. La Ostrov, asa se cheama localitatea unde am trecut Dunarea am mancat si prima ciorba de peste. Foarte buna mi s-a parut. Ceilalti calatori care ma insoteau nu au percutat… Au urmat manastirile Dervent si Sf. Andrei. La Sf. Andrei este grota unde a trait Sf. Andrei. Minunate locuri! Cel putin manastirea de la Sf. Andrei nu trebuie ratata. De aici Adamclisi si Trophaeum Traiani pe care era sa-l ratam din cauza ca era cam tarziu si inchis. Dupa ce am gasit o cale de urmat l-am vazut mai fara lumina dar si asta e un punct ce merita atins. Pentru mine si Adi lucrurile au luat o intorsatura frumoasa. Am contabilizat capacele sticlelor de bere in timp ce Timea conducea iar Ioana o ghida prin hatisurile patriei. Noaptea, tarziu, am ajuns la Costinesti. Au urmat bai, una bucata calator ars de soare (eu) vizitarea catorva statiuni (cam toate importante: Mamaia si Constanta intr-o seara, cu port cu tot si faleza, Cazinoul si satul de vacanta, Neptun si Jupiter intr-o alta dupa-amiaza, Vama Veche si Saturn in penultima zi de sedere). O zi am rezervat-o vizitarii litoralului bulgaresc… pana la Varna. De fapt Ioana ne-a „fortat” la Balcik (o vizita de 4 ore pentru ansamblul regal de aici), apoi incet, prin Albena am ajuns la Varna sa vedem (eu) navele in port. De altfel, vizita la vecinii bulgari merita povestita cumva separat. Am mancat niste lucruri fantastice la Balcik, la restaurantul Ariciu unde toti vorbeau romaneste si faceau reduceri pentru ca parcasem intr-un loc „partener” unde primeam reducere daca mancam la ei! Ce ziceti? Buni afaceristi bulgarii astia! Oricum Balcikul trebuie vazut. Dar atentie! E mare ansamblul! Unii s-au pacalit si vazand doar intrarea au zis ca nu e mai nimic de vazut! Aici a fost inmormantata inima reginei Maria. Dupa pacea de la Craiova aceeasta a revenit in tara pentru ca vecinii bulgari au preluat Cadrilaterul.DSCF6054DSCF6125
Seara, indrum spre Costinesti am mancat la Wild Duck. Asta chiar merita o alta postare! Meniul trebuia fotografiat si discutiile de acolo cu chelnerul inregistrate! Dar mai vorbim despre asta!
In fine in ultima zi de mare am admirat rasaritul si am plecat catre Tulcea trecand pe la cetetea Histria si prin Babadag unde e cea mai veche moschee din Romania. A! Era sa uit! Am vizitat si moscheea din Constanta. DSCF6198
Si Histria merita vazuta. Locuita timp de 1300 de ani a fost intemeiata de grecii din Millet si apoi abandonata. Seara am ajuns la Tulcea dupa ce am trecut pe la Jurilovca (punctul de plecare catre Gura Portitei).DSCF6228
Aici iarasi ciorba de peste (cea mai buna am mancat-o la bulgari, la Wild Duck!), plimbare pe faleza si cautarea bancomatelor si mai apoi a hotelului! A doua zi dimineata fuga la Muzeul Ecosistemului Deltei (daca sunteti in Tulcea nu trebuie ratat!). Aici Acvariul e fenomenal dar si celelalte lucruri!DSCF6258
De aici am plecat catre Manastirea de la Niculitel (unde au fost descoperiti primii patru martiri crestini de pe teritoriul tarii noastre intr-un mormant comun) si apoi Manastirea Cocos unde sunt asezate moastele.DSCF6324
Am trecut cu bacul langa Braila si am vizitat putin orasul construit in stil renascentist italian cu strazile in arc de cerc care pleaca si se intorc la Dunare. A urmat Buzau si de aici, spre Intorsura Buzaului minunatele serpentine de langa lacul Siriu.DSCF6413
Apoi Brasov si Sibiu. Dupa 2500,1 km, 20 de judete, 9 nopti si 10 zile, ne-am intors cu bine…DSCF6428
Daca aveti intrebari sau comentarii va raspund bucuros. Cam lung postul asta si nici macar nu m-am gandit sa bolduiesc idei mai importante daca chiar va citi cineva… Asta e! Acum, cam tarziu! Sper sa gasesc linistea de a scrie despre Bulgaria si experientele de acolo. Au fost, intr-un fel, socante!

4 comentarii

Din categoria De toate

4 răspunsuri la „Pe jumatate intors din concediu…

1. Horia Savu

Deci pentru cei care cred ca numai la Kussadassi sau cum s-o scrie corect sau vezi doamne in Tunisia unde sa te duca un ghid in desert si sa te plimbe cu camila turbata(a patit un prieten de-al meu, nu sunt deloc curios sa ajung in locuri unde pentru a vizita ceva esti pazit cu mitraliera), va anunt ca avem o tara minunata. Am fost fara exaceptie in toate locurile descrise de Bogdan si pot spune cu adevarat ca avem ce vedea la noi in tara si ca merita facut un turneu prin tara. Multi o sa zica ceva de infrastructura noastra, e corect ca avem sosele jalnice si ca din punctul A in punctul B faci mult timp, dar va rog sa ma credeti ca merita. Multumim de poze Bogdane!

2. Hai ca merg sa iau brelocul, pe bune! Sper sa exsite asa ceva, daca nu, o cana smechera, ceva, si tot te rezolv!
    Foarte faina excursia si descrierea ei. Avem o tara frumoasa, cu cea mai buna ciorba de peste la bulgari. 🙂

3. Mioara

Bogdan, sunt de acord cu tot ce ai scris despre Wild Duck.Anul acesta am fost pentru o zi in Bulgaria …bineinteles ca nu am ratat restaurantul Wild Duck unde pentru prima oara am fost in luna octombrie 2008.Am fost foarte incantata de absolut tot:de asezare si constructie, de cum l-au decorat, de muzica,de mancare numai incape vorba cu portiile lor uriase si mancarea gustoasa, insa, de data aceasta am fost foarte dezamagita deoarece am asteptat peste puterile noastre sa ni se pregateasca mancarea si cand in sfarsit ni s-a adus, am primit frigaruia de pui in sange pe care ulterior am mai refuzat-o de doua ori din acelasi motiv.Si ca sa nu plecam suparati de acolo dar cu burtile satisfacute cu chiu cu vai, am fost in spatele restaurantului unde este amenajata o mini gradina unde ne-am delectat cu cei trei struti, papagali si alte pasarele frumos colorate.Sper ca data viitoare sa nu mi se mai intample sa mai astept atat de mult sa ni se pregateasca mancarea pt ca altfel imi voi schimba radical parerea si nu am sa mai recomand la nimeni sa manance acolo atata timp cat sunt si in Balcik (si nu numai) restaurante unde se poate manca bine.Tin sa spun ca am fost acolo la ora 16 si restaurantul era ocupat in proportie de 10 %.Deci care ar fi fost motivul de data aceasta?pt ca prima oara a fost totul exemplar.
    Numai bine.

4. Delia

Deci , Bogdan trebe crezut pe cuvant ! eu chiar il cred si iti multumim Bogdan , ne-ai convins, avem o tara frumoasa care merita vizitata!

P.S.: prima seara intoarsa de la sibiu , si deja mi-e dor de tot ce inseamna sibiul pt mine , dar in special de Timi , Adi , tu si Ioana ! 😦 vreau inapoi la Sibiu 😦